hell?

hari yang hilang..

err..hari ni (sepatutnya ari sabtu)..aku rasa kepalaotak aku ada sikit screwed..mati² aku ingat hari nih hari jumaat..nasib aku tak pegi semayang jumaat..hahaha~..😀 ..brapa kali daa nak smayang jumaat dalam seminggu..😛 ..pagi tadi jiran aku datang pegi umah, nak cari mak aku..dialog lebih kurang camnih laa:

jiran: 'mana emak ngan ayah?'

aku (yang blank sebab apa tah): 'mak tiada..pegi kerja..'

jiran: 'mana ada orang kerja hari nih..' (dengan nada marah sebab rasa diperbodohkan)

aku (masih tak tau apa terjadi): 'err..mak saya kata dia pegi ofis, bwat kerja..' (kelentong..coz aku blank bila dia kata hari nih orang tak kerja..??)

jiran: 'bapa mana?'

aku (yang still tak paham² ngan keadaan): 'err…pegi kerja jugak..'

jiran: 'ah!..ko nih..' (dengan nada tak percaya langsung)

pastuh ada laa lagi dialog ngan dia..tapi tak best..aku curious and very very curious..hari nih hari apa??…tadau kaamatan dah habis..takkan orang cuti lagi??..err..hari nih special day for what???..lepas dia blah coz tak dapat jumpa parents aku, aku try tengok paper yang ada atas meja tentang hari nih (aku tengok paper hari jumaat!..smalam aku tak baca pun paper tuh.. :P)..tiada apa-apa yang best pun..dan aku terus mem'blank' sampai tengah hari and bila time aku rasa nak pegi smayang jumaat..huh~..pembantu rumah aku tanya..'nak gi mana?'..aku kata laa nak gi jumaat..dia tanya balik..'smalam kan dah pegi'..aku pun terus tengok kalendar henpon..err..apasal aku nih?..cam ilang ingatan plak..😛 ..pastuh cam dah ok laa skit²..bila tiba waktu malam..aku naik pelik semula..apsal akademi fantasia nih ada hari nih?..err..biar laa..mungkin sebab ada world cup punya special event kot esok..nevermind..layan ja..pastuh aku tengok a.x.n, err..mana friday movie nih?..takpe..pedulik laa..maybe dah kena mansuhkan sebab ada program lain kot..dan finally tengah malam tadi, bila aku selak² buku astro channel guide coz banyak sangat program yang 'hilang'..err..apasal program hari nih lain²..?????…err…astaghfirullah…rupa² nya aku kembali ke ingatan hari jumaat..mati² aku ingat hari nih sabtu…rupanya dah hari ahad..aduh~…aku kehilangan sehari dalam minggu dan tahun nih..aku kehilangan hari sabtu.. *^&^()#) ..gila btol otak aku nih..😛..pastuh, ngan keadaan yang macam orang 'gila', aku tersenyum sendiri mengenangkan kebodohan yang terjadi pada diriku dari siang hingga laa malam tadi..seharian aku ingatkan hari ni jumaat!

Leave a Reply

